Original title:
Návrh marketingového plánu pro elektronickou verzi novin s placeným obsahem
Translated title:
The proposal of marketing plan for electronic version of newspaper with paid content
Authors:
Pazderská, Lucie ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je navrhnout roční marketingový plán pro placenou elektronickou verzi deníku MF DNES. Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. První část se věnuje marketingovému plánu z teoretického hlediska, kde jsou shrnuty a podrobně definovány všechny jeho náležitosti. V praktické části je už plán představen na příkladu elektronické verze MF DNES s placeným obsahem. Na základě důkladné analýzy trhu, potenciálních zákazníků a realizovaného marketingového výzkumu jsou následně stanoveny marketingové cíle společnosti. Z nich vychází navržená marketingová strategie, která je konkrétněji rozepsána do akčního plánu. Nakonec je navržen rozpočet odpovídající těmto akcím.The aim of this master thesis is to suggest the marketing plan for paid digital version of daily newspaper MF DNES. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The first part focuses on marketing plan from the theoretical point of view, where the plan and all its parts are summarized and defined into details. In the practical part, the plan is presented on the example of paid digital version of MF DNES. On the basis of deep market analysis, consumer analysis and executed marketing research, the marketing goals of the company are set. Based on these goals, the marketing strategy is suggested. The strategy is further explained in the action plan. Finally, the budget corresponding to these actions is proposed.
Keywords:
electronic version of newspaper; marketing plan; MF DNES; elektronická verze novin; marketingový plán; MF DNES
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34382