Original title:
Analýza vybraných věrnostních programů leteckých společností
Translated title:
Analysis of Selected Loyality Programs of Air Companies
Authors:
Pašková, Michaela ; Vaško, Martin (advisor) ; Abrhám, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá věrnostními programy leteckých společností. Většina aerolinií v dnešní době nabízí program, ve kterém mohou zákazníci sbírat body jako odměnu za své proletěné letenky. V první části se práce věnuje rešerši odborné literatury na toto téma, vývojem věrnostních programů, fázemi při jejich budování, efektem, který je od nich očekáván i jejich vlivem na klienty i zisk společnosti. Druhá část práce je zaměřená na uplatnění teoretických poznatků při praktickém zkoumání věrnostních programů dvou evropských aerolinií -- Air France a Lufthansy. Je provedena analýza a komparace obou programů, porovnání shodných parametrů i rozdílů.This work deals with loyalty programs, in airline industry mostly known as frequent flyer programs. Most airlines today offers a program in which customers can earn points as a reward for their tickets flown. The first part of the work is devoted to a research of literature on the subject, the development of loyalty programs , expected effect and their impact on clients and company profit. The second part focuses on the application of theoretical knowledge in practical study of loyalty programs of two major European airlines - Air France and Lufthansa. A practical analysis and comparison of the two programs is carried in terms of comparing the parameter and differences of the programs.
Keywords:
Air transportation; Frequent flier program; Loyality program; Komparativní analýza; Letecká doprava; Věrnostní program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34346