Název:
Postavení adjektiva v publicistických textech.
Překlad názvu:
The Role of Adjectives in Journalistic Texts.
Autoři:
MAZANCOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o postavení přídavného jména v publicistickém stylu. Práce si dává za cíl rozebrat četnost výskytu postponovaných a anteponovaných přídavných jmen závislých na podstatném jméně. Jádrem práce je zhodnocení tohoto gramatického jevu ve vybraných španělských textech. Výsledkem práce je zhodnocení četnosti výskytu jednotlivých typů přídavných jmen v závěru práce. The thesis deals with position of adjective in journalictic styl. The aim of this thesis is to find out frequency of postposition and anteposition of adjectives which depend on nouns. The result of this thesis is an evaluation of this grammatical phenomenon in selected spanish texts.\\ In the conclusion we graphically demonstrate the frequency of different types of adjectives. From the obtained results are created a table and a graph.
Klíčová slova:
antepozice; gramatika; podstatné jméno; postpozice; Přídavné jméno; text; Adjectiv; anteposition; grammar; noun; postposition; text Citace: MAZANCOVÁ, Markéta. Postavení adjektiva v publicistických textech.. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/30684