Název:
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu)
Překlad názvu:
Colour modification of Wartegg drawing completion test in children with hearing impairment
Autoři:
WERNEROVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zkoumá společné znaky zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu sluchově postiženými a dětmi s kombinovaným postižením. Kombinované postižení je zde chápáno jako sluchové a mentální postižení u jednoho jedince. Na začátku práce je uveden teoretický základ k dané problematice. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětlovány pojmy jako kresebné projektivní techniky, Warteggův kresebný test, sluchové a mentální postižení. Bylo vybráno 20 testů vyplněných dětmi se sluchovým postižením, které docházejí do základní školy a do základní školy praktické. V empirické části je zformulována výzkumná otázka, která je v závěru práce zodpovězena. Výsledky zkoumání jsou rozděleny nejprve podle věku a následně podle kritérií. Z výsledků je patrné, že žáci se sluchovým postižením nejčastěji zobrazují geometrické útvary, dopravní prostředky, budovy, postavy a jejich části. Kresby nejsou začleňovány do širšího kontextu. K pojmenování obrázků využívají nerozvinuté názvy vystihující nakreslené.This thesis examines the common features occuring in processing of the color modification of Wartegg's drawing test by hearing impaired children and children with multiple disabilities. Multiple disabilities mean in this case hearing impairement and mental disability occuring in one individual. At the beginning of the thesis there is a theoretical background of the problem. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part explains terms as projective drawing techniques, Wartegg's drawing test and hearing and mental disabilities. Twenty tests done by children with hearing impairement attending elementary school and practical elementary school were selected. In the empirical part a research question is formulated and is answered at the and of the work. Research results are first classified by age and then according to different criteria. The results show that hearing-impaired children draw the most often geometrical structures, vehicles, buildings, figures and their parts. Drawings are not integrated into a broader context. To name the pictures the children use short appellation corresponding to the drawn item.
Klíčová slova:
barevná modifikace Warteggova kresebného testu; barvy; grafické projektivní techniky; mentální postižení; projektivní metody; sluchové postižení; colors; Colour modification of Wartegg drawing completion test; graphic projective techniques; hearing impairment; mental disability; projective methods Citace: WERNEROVÁ, Tereza. Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu). České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29114