Název:
VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY
Překlad názvu:
Fine art oriented education with focus on personages of the fine art outputs. Art project for children of secondary school age.
Autoři:
LEBAROVÁ, Anastazija Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářskou práci jsem pojala jako výtvarný projekt. V teoretické části se věnuji pojmům a oblastem výtvarné výchovy, z kterých vycházím při tvorbě mého výtvarného projektu. Charakterizuji výtvarně projektovou metodu. Uvádím základní rozlišení výtvarně projevových typů žáků, stručnou charakteristiku staršího školního věku dětí, kterým je projekt určen. V souvislosti s psychickým vývojem tohoto období se zmiňuji o krizi dětského výtvarného projevu, která ve vývoji výtvarného projevu dítěte nastává. Na závěr podávám základní informace o malířích, které jsem pro výtvarný projekt vybrala. V praktické části uvádím samotný výtvarný projekt, který je rozepsán na 11 výtvarných činností, vztahujících se k pěti vybraným malířským osobnostem. Jednotlivé náměty výtvarných činností jsou inspirovány tvorbou a způsobem práce uvedených malířů a mají skrze vlastní prožitek dětí rozvíjet vztah k výtvarnému umění.I approached my bachelor work as an art project. In theoretical part of my work I deal with terms and areas of fine art from which I proceed into formation of my art project. I characterise art project method. I present basic definition of art expressive types of pupils, short characteristic of secondary school age of children for whom the project is intended. In relation to mental development in this age I also mention a crisis of child?s art expression which appears in its art development. In the end I present basic information about the artists whom I choose for my art project. In practical part I present the art project itself, which is divided into 11 art activities, which relate to five chosen artists. Particular topics of art activities are inspired by outputs and working styles of mentioned artists and they are intended to help develop children?s relation towards art through their oven art experience.
Klíčová slova:
André Derain; Claude Monet; František Kupka; Georges Seurat; starší školní věk dětí; Vasilij Kandinskij.; Výtvarná zájmová činnost; výtvarné umění; výtvarný projekt; André Derain; Art leisure activity; Art project; Claude Monet; Fine art; František Kupka; Georges Seurat; Secondary school age of children; Vasilij Kandinskij. Citace: LEBAROVÁ, Anastazija. VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/27137