Název:
Intervenční pohybový program dětí se sluchovou a mentální disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
Překlad názvu:
Intervention motion children's program with auditory and mental disability for the age range from 8 to 15 years
Autoři:
BAUEROVÁ, Miroslava Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá intervenčním pohybovým programem pro děti s mentální a sluchovou disabilitou ve věku 8-15 let. Po celou dobu experimentování byl sledován vliv pohybové aktivity na zdravotní stav a hodnotovou orientaci probanda. Cílem práce bylo vytvoření pohybového programu zaměřeného na děti s mentální disabilitou, kde byla uplatněna psychomotorika. U vzorku dětí se sluchovou disabilitou se tyto psychomotorické hry využívaly pouze jako doplňková aktivita edukační hodiny. Pro splnění daného cíle bylo navrženo tříměsíční období vhodné pro aplikování předem připraveného programu. Na základě získaných poznatků a naměřených výsledků byly potvrzeny dva základní předpoklady: pohybová aktivita pozitivně působila na zdravotní stav probanda; realizací programu byla zlepšena osobnostní hodnotová orientace měřeného jedince.These bachelor thesis deal with the Intervention motion program for children from the age of 8 to 15 years, affected by the mental and hearing disability. The experimental phase of thesis was oriented towards motional activities and their influence on selected individuals as well as the value orientation of the specific personality. The main work objective was to prepare special motional training program, created on psychomotor basis, for children affected by mental disability. For the experimentation in area of hearing disability, psychomotor games were used as supplement activities only. Three months training period was proposed in order to fulfill all program tasks. Thanks to the experimentation inside this area and the comparison of measured results we can support the following statements: the motional activity has the positive influence on health of selected sample of probands; by the realization of well prepared training program one can increase the value personal orientation of specific individual.
Klíčová slova:
intervenční pohybový program; mentální disabilita; pohybová aktivita; sluchová disabilita; Intervention motion program; the hearing disability; the mental disability; the motional act Citace: BAUEROVÁ, Miroslava. Intervenční pohybový program dětí se sluchovou a mentální disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25691