Název:
Percepce lázeňských služeb klienty Lázní Aurora s.r.o.
Překlad názvu:
Clients´ Perception of Spa Services in Aurora Spa
Autoři:
KROČÁK, Ladislav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Význam lázeňství je především zdravotně- léčebný, jeho ekonomický význam je však také velmi výrazný. Podstatně ovlivňuje investiční činnost a zaměstnanost a přispívá k rozvoji regionů. Lázně Aurora v Třeboni se specializují na léčení poruch pohybového aparátu, revmatických chorob, poúrazových a pooperačních stavů a celkovou rekondici těla. Lázeňství v Třeboni je odedávna spjato s přírodním léčivým zdrojem, který se v této lokalitě hojně nachází- slatinou. Lázně Aurora nejsou určeny pouze pro nemocné klienty, ale jsou hojně navštěvovány i zdravými lidmi, kteří absolvují rekondiční a relaxační pobyty. Současný trend směřuje k tomu, že do budoucna bude určitým způsobem omezena lázeňská péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, a klienti si budou muset ať buď část, nebo celý léčebný pobyt hradit z vlastních finančních prostředků. Z tohoto důvodu je potřeba se provozovateli lázeňských zařízení zaměřit na to, aby byli klienti co nejvíce spokojeni s léčebným pobytem a do lázeňského zařízení se vraceli. Jelikož jsem pět let pracoval v oblasti poskytování léčebných služeb, navázal jsem touto diplomovou prácí na svou bakalářskou práci ?Spokojenost klientů s lázeňskými službami?, abych znovu zmapoval spokojenost klientů s poskytovanými službami ve výše jmenovaných lázních. Chtěl jsem zjistit, zda se postoj klientů k poskytovaným službám výrazně změnil od výzkumu v roce 2009 v mé bakalářské práci. K výzkumu jsem použil totožný dotazník, jako ve výzkumu v roce 2009. Do výzkumu bylo vybráno 220 respondentů, v období září 2011, 110 respondentům hradila léčebný pobyt některá ze zdravotních pojišťoven, buď formou komplexní, nebo příspěvkové lázeňské péče, a 110 respondentů si hradilo léčebný pobyt z vlastních finančních prostředků formou samopláteckých pobytů. Domníval jsem se, že muži budou spokojenější než ženy, a klienti, kterým hradí pobyt některá ze zdravotních pojišťoven, budou spokojenější než klienti, kteří si hradí pobyt z vlastních finančních prostředků. Po zpracování dat nebyly zjištěny žádné výrazné rozdíly ve spokojenosti mezi těmito skupinami respondentů, a ve srovnání s výzkumem v bakalářské práci z roku 2009 nebyly patrné žádné výrazné odchylky ve spokojenosti klientů s poskytovanými službami, což potvrzuje, že lázeňské služby v Lázních Aurora jsou stále na velmi vysoké úrovni. Výsledky této diplomové práce mohou být využity zaměstnanci Lázní Aurora pro zkvalitnění poskytování lázeňských služeb ve všech oblastech a pro zlepšení přístupu personálu lázní ke klientům.An importance of spa services is especially in the medical treatment, but their economic significance is also very substantial. It significantly affects investment activities and an employment and it contributes to a regional development. Aurora Spa in Třeboň specializes in treating of musculoskeletal disorders, rheumatic diseases, post-traumatic and post-operative conditions and overall recondition of the body. Spa services in Třeboň have been, since a long time ago, associated with a natural healing source, which is abundant in this locality ? a boggy soil. Aurora Spa is not determined only for ill clients, but it is frequently visited by healthy people who undergo reconditioning and relaxation stays. The current trend heads toward to the fact that in the future the spa care covered from the public health insurance, will be in some way limited and clients will have to pay either a part or the entire treatment from their own financial funds. For this reason it is necessary to concentrate with spa service operators on a great clients´ satisfaction with their spa stay, so that they would return to the spa facility. Since I have worked for five years in the area of providing of the treatment services, I followed my bachelor thesis ?Clients´ satisfaction with spa services? by this diploma thesis, in order to re-map the clients´ satisfaction with services provided in above mentioned spa. I wanted to find out whether clients´ attitudes to the provided services had significantly changed from the research in 2009 year in my bachelor thesis. I used for the research the same questionnaire as in the research in 2009 year. 220 respondents were chosen for the research in the period of September 2011; 110 respondents had their stay covered by some of health insurance companies, either in a form of a complex or a contributory spa care and 110 respondents paid their treatment stay from their own funds as private payers. I supposed that men would be more satisfied than women and clients to whom some of the health insurance companies paid the stay, would be more satisfied than clients paying the stay from their own funds. After processing the data, there were not found out any significant differences in the satisfaction between these groups of respondents and in comparison with the research in the bachelor thesis from 2009 year there were not apparent any significant variations in the clients´ satisfaction with the services provided, which confirms, that the spa services in Aurora Spa are still on a very high level. Results of this diploma thesis can be used by employees of Aurora Spa to enhance the quality of provided spa service in all areas and to improve staff access to their clients.
Klíčová slova:
balneologie; balneoterapie; lázeňská péče; lázeňské služby; Lázně Aurora; přírodní léčivý zdroj; spokojenost klientů; balneology; balneotherapy; clients´ satisfaction; natural healing source; Spa Aurora; spa services; spa treatment Citace: KROČÁK, Ladislav. Percepce lázeňských služeb klienty Lázní Aurora s.r.o.. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25490