Název:
Problematika pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+
Překlad názvu:
The issue of pedagogical and psychological aspects of education for people aged 50 +
Autoři:
HALABICOVÁ, Helena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+. Cílem práce je, na základě vlastní praxe, zhodnocení adekvátnosti didaktických postupů ve vybraném vzdělávacím programu, kterého se zúčastnili osoby starší 50 let. Teoretická část je věnována pedagogicko-psychologické charakteristice osob 50+ ve vazbě a charakteristice vybraného vzdělávacího programu. Praktická část je věnována analýze názorů subjektů (osoby 50+), jež byly účastníky vybraného vzdělávacího programu. V rámci evaluace zachycuji, do jaké míry, z pohledu účastníků, reflektoval absolvovaný program potřeby cílové skupiny a zachycuji hodnocení výsledků vzdělávání, kterým tyto osoby prošly. Výstupem je posouzení vybraného vzdělávacího programu z pedagogického hlediska a formulování návrhů na úpravu cílů, obsahu a metod, forem a prostředků, které jsou ve vzdělávání těchto osob významné.This bachelor thesis deals with the problems of pedagogical and psychological aspects in education of people aged over 50. The objective of the thesis is (on the basis of my personal experience and practice) to evaluate adequacy of didactic processes in chosen educational program for people over 50. The theoretical part of the thesis is focused on pedagogical and psychological characteristics of the people aged over 50 in the relationship with the chosen eductaional program. The practical part deals with analysis of the opinions of the subjects that participated in the chosen educational program. In the frame of evaluation there are mentioned the ratio between expectations and needs of the target group and also the own evaluation of the education by the subjects. The result is appraising the chosen educational program from the point of view of pedagogy and also formulation of proposals for adaptation of objectives, content and methods as well as forms and resources needed and important in education of these persons.
Klíčová slova:
50+; rekvalifikace; starší osoby; stárnutí; střední dospělost; učení; vzdělávání; aged persons; aging; education; learning; middle age; people over 50; re-qualification Citace: HALABICOVÁ, Helena. Problematika pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24396