Název:
Motivace k celoživotnímu učení a řízení lidských zdrojů
Překlad názvu:
Motivation for lifelong education and human resources management
Autoři:
VYHNALOVÁ, Soňa Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V dnešní době neustálého rozvoje je důležité, aby organizace zůstaly flexibilní. A co je nejdůležitějším subjektem v organizaci? Lidé. Proto je neustálé vzdělávání zaměstnanců tak nepostradatelné. Cílem této práce bylo zkoumat úroveň motivace k celoživotnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci. Vybranou organizací byla Komerční banka. Pro tento výzkum byl vytvořen dotazník. Po sečtení odpovědí bylo provedeno vyhodnocení. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky vyšly pro organizaci velice dobře. Většina respondentů má pozitivní postoj k sebevzdělávání. Hlavním důvodem, proč se respondenti vzdělávají je jejich sebeuspokojení. Organizace pořádá mnoho školení pro zaměstnance. Problémem je, že mnoho zaměstnanců navštěvuje tato školení pořád dokola. Téměř polovina respondentů navštívilo kurz, kde se nic nenaučili. Oddělení lidských zdrojů by se mělo starat o to, jaké zaměstnance posílá na jaký kurz. Dalším problémem je, že vedoucí se dostatečně nezajímají o to, co se zaměstnanci na kurzu naučili. Měli by ukázat více zájmu. Celkem vzato má organizace schopné zaměstnance, kteří se chtějí vzdělávat. To je velice důležité pro přežití v konkurenční společnosti.At this time of continuous development is important for organizations to remain flexible. And what is the most important subject in the organization? People. That´s why is constant education of employees so indispensable. The aim of this work was investigating the level of motivation for lifelong education and human resource management in chosen organization. Chosen organization was Komerční Banka. For this research was created a quiestionnaire. After adding the responses, evaluation was performed. The results were transferred into tables and charts. Results came out realy good for the organization. Most of respondents have a positive attitude to self-education. The main reason for respondents to educate is self-satisfaction. The organization arrange a lot of trainings for employees. The problem is that many employees visit these training courses over and over again. Almost half of respondents visited a course where they learned nothing. Human resource department should take care of what kind of employees to send to what kind of course. Another problem is that leaders are not sufficiently interested what the employees learned on the course. They should show more interest. All in all the organization has capable employees who want to educate themselves. This is very important to survive in a competitive society.
Klíčová slova:
celoživotní vzdělávání; motivace; vzdělávací kurzy; řízení lidských zdrojů; human resources management; lifelong education; motivation; training courses Citace: VYHNALOVÁ, Soňa. Motivace k celoživotnímu učení a řízení lidských zdrojů. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24209