Original title:
Analýza chování spotřebitelů pro projekt: Zákaznicky orientovaná společnost
Translated title:
The analysis of consumers behavior for project: Customer-oriented company
Authors:
DOKOUPILOVÁ, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zjištění vnějších a vnitřních stimulů, které působí na chování konečného spotřebitele v nákupním procesu a přispět tak k rozvoji projektu Zákaznicky orientovaná společnost, který firma JEDNOTA, s. d. v Českých Budějovicích zavádí do svého provozu. V této práci je využita metoda ústního dotazování a metoda pozorování u konečných spotřebitelů. Kombinace těchto dvou metod posloužila k analýze chování spotřebitelů v supermarketu TERNO České Budějovice, které JEDNOTA provozuje. Dále byly tyto dvě metody použity u spotřebitelů nápojového centra, které spravuje supermarket Terno.The aim of this thesis is to determine the external and internal incentive that affect the behavior of the final consumer in the buying process and thus contribute to the development project named "A customer-oriented company", which is being incorporated into operations of JEDNOTA, s.d. company in České Budějovice. In this work the method of oral questioning and observation method for final consumers were used. The combination of these two methods served to analyze consumer behavior in the supermarket TERNO České Budějovice, which JEDNOTA operates. These two methods were also used in consumers at a beverage center, which is managed by the supermarket TERNO.
Keywords:
beverage center; Consumer; consumer behavior; external and intenal incentive; JEDNOTA; method of observation.; method of oral questioning; project: Customer-oriented company; s. d. České Budějovice; supermarket TERNO; JEDNOTA; metoda pozorování.; metoda ústního dotazování; nápojové centrum; projekt: Zákaznicky orientovaná společnost; s. d. České Budějovice; Spotřebitel; spotřební chování; supermarket TERNO; vnější a vnitřní stimuly Citation: DOKOUPILOVÁ, Lenka. Analýza chování spotřebitelů pro projekt: Zákaznicky orientovaná společnost. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24156