Název:
Odlišnosti v provedení Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení dětí se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Differences in design of Urban's Test for Creative Thinking-Drawing Production of children with specific learning disability
Autoři:
LAVÍROVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je popsat prostřednictvím Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD-Z) projevy figurální tvořivosti u skupiny dětí se specifickou poruchou učení. V teoretické části bude autorka charakterizovat fenomén tvořivosti, problematiku specifických poruch učení, vývojové období respondentů a teoretická východiska výzkumné metody. V praktické části autorka na základě kvantitativní analýzy kreseb dětí 3. a 4. tříd základních škol doloží odlišnosti, které lze pozorovat v kresbách dětí se specifickými poruchami učení a dětí bez této diagnózy. Pokud se na základě kvalitativní analýzy testu objeví shodné rysy v kresbách respondentů, autorka je vymezí.The main goal of this bachelor?s dissertation is to describe the figural creativity in a group of children with a specific learning disorders using Urban?s Test for Creative Thinking-Drawing Production (TCT-DP). In the theoretical section, the author will characterise the phenomenon of creativity, the area of specific learning disabilities, the respondents? developmental period and the theoretical starting points for the research method. In the practical section, the author will set out the divergences which can be seen in drawings of children with specific learning disabilities and children without any such diagnosis on the basis of a quantitative analysis of drawings by children in the 3rd and 4th class at primary school. The author will define any similar features which may have been discovered in the respondents? drawings upon the basis of the quantitative analysis.
Klíčová slova:
specifická porucha učení; Tvořivost; Urbanův figurální test tvořivého myšlení (TSD-T).; Creativity; specific learning disorders; Urban?s Test for Creative Thinking-Drawing Production (TCT-DP). Citace: LAVÍROVÁ, Lucie. Odlišnosti v provedení Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení dětí se specifickými poruchami učení. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/23993