Original title:
Porovnání využití komunikačních kanálů v rámci pilotního projektu E.ON Energieonline
Translated title:
Evaluation of effectiveness of pilot project E.ON Energieonline communication channels
Authors:
PUDIL, Jiří Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je vytvořit vhodné materiály, které pro pilotní projekt pomohou získat dostatečné množství zákazníků, kteří budou mít chuť podpořit pilotní projekt E.ON Energieonline. Dílčím cílem je a otestovat použití jednotlivých metod v praxi a určit ty, které budou použity během reálného uvedení produktu na trh použity pro akvizici zákazníků.The purpose of this study was to increase the understanding of the effectiveness of different forms of direct marketing ? namely direct mail, direct email and social networks advertising. According to the analysis results the direct mail was offered for the real launch of the product. This decision was confirmed by multi-criteria decision method, which also includes different weight of each criterion.
Keywords:
communication mix; Communication mix effectiveness; direct e-mail; direct mail; energetics; Facebook; launch of product; direct e-mail; direct mail; Efektivita komunikačních kanálů; energetika; Facebook; komunikační mix; zaváděcí fáze projektu Citation: PUDIL, Jiří. Porovnání využití komunikačních kanálů v rámci pilotního projektu E.ON Energieonline. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23864