Original title:
Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin
Translated title:
Regional brands and their role in the consumer food market
Authors:
KUČERA, Jaroslav Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na úlohy regionálních značek na spotřebitelském trhu potravin. V teoretické části je popsán marketing, marketingový výzkum, značka, regionální značka a spotřební chování. Praktická část je zaměřena na průzkum formou dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jak běžní spotřebitelé reagují na regionální značení potravin.The bachelor work is focused on the tasks of regional brands in the food market. In the theoretical section describes marketing, marketing research, brand, regional brand and consumer behavior. The practical part is focused on a survey by questionnaire. The aim was to discover how ordinary consumers are responding to regional food labeling.
Keywords:
brand; Marketing; questionnaire.; regional brand; dotazník.; Marketing; regionální značka; značka Citation: KUČERA, Jaroslav. Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23744