Název:
Odpovědnost za vady při prodeji zboží v obchodě
Překlad názvu:
Liability for defects by the sale of goods in a shop
Autoři:
HAČKOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo popsat a analyzovat právní úpravu odpovědnosti prodávajícího za vady při prodeji zboží v obchodě a popsat problémy při uplatňování reklamací. Právní úprava byla popsána a analyzována v teoretické části práce. V praktické části byl proveden dotazníkový výzkum jak na straně kupujících, tak na straně prodávajících. Bylo zjištěno, že kupující nevědí, jaká práva mají při reklamacích a jaké povinnosti má prodávající. Více jak polovina kupujících dokázala jmenovat ani jeden zákon ČR, který se zabývá odpovědností za vady. Ke zlepšení této situace bylo navrženo vyhotovení informační letáků s radami jak postupovat v případě zamítnuté reklamace a na jakou instituci je možné se obrátit. Dále bylo navrženo, aby zákonodárci přesně vymezili pojem ?opotřebení věci způsobené jejím běžným užíváním zboží? který je velmi obecný a sporný. Prodávající znají zákony mnohem lépe, než kupující, ale i tak mají prodávající značné rezervy. Dokonce bylo zjištěno, že prodávající v některých situacích nepostupují v souladu se zákony. Navrhnutá opatření jsou důsledná kontrola dodržování zákonů a zvýšení pokut v případě jejich porušení. Čestí prodávající fungují na uspokojivě. Reklamace kupujícím většinou uznávají.The aim of this thesis was to describe and analyze legislation liability of the seller for defects in the sale of goods in a shop and describe and analyze problems in the application of reclaims. Legislation has been described and analyzed in the theoretical part. In the practical part was a questionnaire survey which was done on the part of buyers and sellers. It was found that the buyer does not know what their rights are and what obligations, has sellers. More than half of the buyers had a problem naming the CR law, which deals with liability for defective goods. To improve this situation, it was proposed to create newsletters with advice how to proceed in the case rejected the reclaim and which institution to contact. It would be necessary to define precisely the term ?goods damaged by normal use of product? which is very common and controversial. The seller knows the laws better than the buyer, but their knowledge is not perfect. The proposed measures are consistent control compliance with laws and increase penalties for any violation. Czech seller works quite well, mainly because the reclaims are recognized as legitimate.
Klíčová slova:
reklamace; reclaim Citace: HAČKOVÁ, Kateřina. Odpovědnost za vady při prodeji zboží v obchodě. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/23488