Název:
Analýza segmentu LOHAS spotřebitelů na českém trhu
Překlad názvu:
Analysis of the segment of LOHAS consumers in the Czech market
Autoři:
JANDOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této práce je analýza segmentu LOHAS spotřebitelů na českém trhu. Zjišťuje existenci spotřebitelského životního stylu LOHAS, konkrétně v Jihočeském kraji, která byla potvrzena. Dále se zaměřuje na hlavní charakteristické rysy, jež jsou pro tento segment typické. Patří mezi ně především orientace na osvědčené značky, kvalitu, design, menší balení výrobků a zodpovědnou výrobu produktů, nejlépe domácími výrobci. Řeší také, že "lohasiané" žijící na území jižních Čech, preferují potraviny/nápoje na přírodní bázi, a energeticky úsporné spotřebiče a elektroniku. Ekologicky přemýšlejí, šetří vodu i energii, třídí odpad a snižují jeho množství. Dále žijí zdravě a zároveň moderně, rádi chodí pěšky a při cestování mají rádi nejen zábavu a dobrodružství, ale rovněž přírodu a její ochranu. Poskytuje současně i informaci o tom, že jihočeští stoupenci LOHAS jsou stále ještě ovlivněni cenou, marketingem a náhlými impulsy. Rovněž se ani příliš nepřiklání k využívání např. solárních panelů či hybridních automobilů. Vysvětluje též, že se jedná především o spotřebitele, kteří jsou nejčetněji zastoupeni ve věkové kategorii nad 56 let. Na závěr se zabývá doporučeními, na která by se měly podniky orientovat, pokud budou chtít tento segment spotřebitelů s velkým potenciálem oslovit.This final thesis deals with an analysis of segment of LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability) consumers on the Czech market. It investigates the existence of the consumer life style LOHAS, specifically in the South Bohemian region, which has been confirmed. Further it focuses on the main characteristic features which are typical for this segment. One of them primarily is the focus on proven brands, quality, design, smaller packaging of the products and responsible production of products preferably by local producers. It also addresses the fact the ?Lohasians? live in the area of the south Bohemia, they prefer foodstuffs/drinks based on natural sources and energetic efficient electrical devices. They think in an ecological and modern way, they like walking and while travelling they like not only having fun and enjoy adventure but they also like nature and its protection. At the same time the thesis provides information the south Bohemian followers of LOHAS are still influenced by price, marketing and sudden impulses. They don?t tend to use e.g. solar panels or hybrid cars either. It explains as well that it?s the consumers in the first place who are numerously represented in the age category over 56 years. Finally it deals with recommendations which the producers should follow if they wish this segment of consumers with large potential to be addressed.
Klíčová slova:
analýza spotřebního chování; LOHAS; ochrana životního prostředí; udržitelný rozvoj; zdravý a udržitelný životní styl; Consumer Behaviour Analysis; Environmental Protection; Lifestyle of Health and Sustainability; LOHAS; Sustainable Development Citace: JANDOVÁ, Lucie. Analýza segmentu LOHAS spotřebitelů na českém trhu. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/23323