Název:
Analýza využívání Product Placementu v ČR
Překlad názvu:
Analysis of the Aplication of Product Placement in Czech Republic
Autoři:
PLEVA, Milan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnotit současné využívání Product placementu v kinematografii a televizní produkci v rámci České republiky, posoudit změny ve využívání PP v souvislosti se schválením novely zákona č. 231/2001 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení v oblasti využití PP. Téma je pojato především z ekonomického hlediska a analyzuje Product placement jakožto marketingový nástroj. V literární rešerši jsou definovány pojmy, které je nutné znát pro potřeby pochopení problematiky, charakterizován historický vývoj a právní aspekty, hlavní část se zabývá PP jako marketingovým nástrojem, následují zahraniční a české ?best practices? a ?worst practices?, poté hloubkový rozhovor s představiteli mediální agentury odkrývající proces od poptávky ke kontraktu a následná doporučení marketérům firem.The aim of this work is to evaluate the current use of Product placement in film and television production in the Czech Republic, to assess changes in the use of Product placement in connection with new legislation and analyse the topic to propose appropriate measures for improvement in the use of Product placement. The theme is conceived more from the economic point of view and analyse the PP as a marketing tool. The reader gets an in-depth knowledge on PP through literary researches devoted to the PP definition, its history, legislation and audio-visual examples. The main part presents PP as a marketing tool. The chapter shows quite specifically its advantages, disadvantages, and potential impact on viewers. The most important part is the depth interview with representatives of one of the largest media agencies in the Czech Republic, which allows recognizing the entire process from demand to PP contract.
Klíčová slova:
audiovizuální služby; divák; Evropská Unie; film; firma; komunikace; komunikační mix; legislativa; marketing; marketingový nástroj; marketér; média; pořad; Product placement; produkt; promotion; reklama; směrnice; televize; umístění produktu; zákazník; zákon; advertising; audiovisual services; business; communication; communications mix; customer; European Union; film; law; legislation; marketer; marketing; marketing tools; media; product; Product placement; promotion; show; television; viewer Citace: PLEVA, Milan. Analýza využívání Product Placementu v ČR. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19882