Original title:
Analýza mezinárodního trhu mobilních digitálních distibučních platforem
Translated title:
An analysis of the international mobile digital distribution platforms market
Authors:
Štěpánek, Jaroslav ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Filip, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce rozebírá téma obchodů s mobilními aplikacemi z hlediska mezinárodního obchodu. První kapitola definuje pojmy, představuje oblast a uvádí teoretické východisko. Druhá kapitola popisuje mobilní operační systémy, různé druhy platforem a obchodní modely. Třetí kapitola přímo porovnává platformy Google Play a Apple App Store na základě určených kritérií. Těžiště čtvrté kapitoly leží v dotazníkovém průzkumu, který byl proveden na Internetu ve dvou jazykových verzích za účelem potvrzení, nebo vyvrácení hypotézy, že chování a přístup české veřejnosti ve vztahu k mobilním distribučním platformám se z globálního hlediska příliš neliší od zahraničních uživatelů. Pátá kapitola rozebírá podrobněji technické pozadí geografických omezení dostupnosti obsahu a také vybrané právní otázky.The main subject of this diploma thesis is the mobile digital distribution market. The first chapter defines important terms and describes the area comprehensively. The second chapter lists examples of some platforms, shows statistical data and introduces common business models. The third chapter compares the Apple App Store and Google Play based on selected criteria. The fourth chapter deals with conducted survey data in order to test the hypothesis that czech consumers in general do not show a difference in attitude towards mobile distribution storefronts compared to their foreign peers. The fifth and last chapter tries to analyze technical backgrounds of varying content availability across different countries. Also, it deals with selected legal issues.
Keywords:
Android Market; Apple App Store; digital distribution; Google Play; long tail; Android Market; Apple App Store; digitální distribuce; Google Play; long tail
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34297