Original title:
Analýza on-line komunikačního mixu společnosti Danone a návrh na jeho zefektivnění.
Translated title:
Analysis of on-line communication mix of Danone Czech Republic and a proposal to its effectiveness
Authors:
Hodboď, Radek ; Postler, Milan (advisor) ; Raiman, Alexander (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem on-line komunikace a jejím vymezením v rámci komunikačního a marketingového mixu. Je úzce spojena s překotným technologickým vývojem. Je tedy nutno sledovat trendy, které jsou rovněž součástí práce. Na základě teoretických podkladů, analýzy českého internetového a reklamního prostředí a výzkumu přístupu českých firem k on-line komunikaci, si autor klade za cíl stanovit, jaký význam on-line hraje v porovnání s ostatními částmi komunikačního mixu. Výstupy z výše zmíněného jsou aplikovány v analýze on-line komunikačního mixu rychloobrátkového výrobce i konkurenčních aktivit. Tato zjištění jsou dále formulována v doporučení pro zefektivnění on-line komunikace analyzované společnosti a taktéž slouží ke stanovení nové strategie.Diploma thesis studies the topic of on-line communication as a part of communication mix and marketing mix. It's closely connected with rapid technological development. It's therefore necessary to monitor trends, which are also part of the thesis. Based on the theoretical backgound, analysis of Czech internet and advertising environment and research of Czech firm's approach to on-line communication, author deals with the importance of on-line forms in comparison to other parts of communication mix. The outputs of the above are applied in the analysis of FMCG producer's on-line communication mix and competitive activities also. These findings are further formulated in recommendations for more effective on-line communication of analysed company and also serves to determine the new strategy.
Keywords:
digital media; FMCG; internet marketing; on-line communication; digitální média; FMCG; internetový marketing; on-line komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34161