Original title:
Návrh na vylepšení marketingové strategie pro kavárnu CrossCafe
Translated title:
The proposal to improve the marketing strategy for cafeteria CrossCafe
Authors:
Vácha, Pavel ; Postler, Milan (advisor) ; Tichavský, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je popsat franchisingový řetězec kaváren CrossCafe. V práci jsem čerpal jak z teoretických znalostí, tak z praktického výzkumu v terénu. Za pomoci SWOT analýzy, analýzy konkurence, určení typického zákazníka a zhodnocení současné marketingové strategie je navržena nová alternativní strategie, včetně návrhů, jakým směrem by se mohl celý koncept ubírat do budoucna.The objective of this bachelor thesis is to describe the marketing strategy of the franchise coffee chain CrossCafe. The work contains the combination of theoretical knowledge and practical fieldwork. I used a SWOT analysis, analysis of competition, identification of typical customer and assessment of the current marketing strategy to propose a new alternative strategy. This strategy contains the draft of a potential direction the whole concept in the future could adopt.
Keywords:
CrossCafe; Franchising; Marketing strategy; CrossCafe; Franchising; Marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34138