Original title:
Marketingová strategie společnosti Vitana,a.s.
Translated title:
Marketing strategy of the company Vitana, a.s.
Authors:
Šafaříková, Petra ; Postler, Milan (advisor) ; Kovářová, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Vitana při uvedení řady Natur na český trh a jejím cílem bylo navržení vylepšení této strategie tak, aby došlo ke zlepšení stávajícího postavení řady Natur. V úvodní teoretické části jsou rozebrány základní marketingové pojmy nutné k pochopení části praktické. Dále práce pojednává obecně o značce Vitana, jejím produktovém portfoliu a postavení v rámci konkurence. Stěžejní část je věnována uvedení řady Natur na český trh, analýze její současné situace a vlastnímu výzkumu. V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu spolu s doporučeními a návrhy na vylepšení marketingové strategie.This thesis deals with the marketing strategy of the Vitana company during the launch of the new product line Natur on the Czech market. Its goal is to provide suggestions to the marketing strategy in order to improve the current situation of the product line. Theoretical part discusses fundamental marketing terms that are necessary for understanding the practical part. Furthermore, the company history, product portfolio and the position of Vitana in the Czech food market are described. Crucial part is dedicated to the launch of Natur in the Czech Republic, analysis of its current situation and the research. In conclusion, the research results are presented along with the recommendations and suggestions for improving the current marketing strategy.
Keywords:
experience test; marketing mix; marketing strategy; questionnaire; dotazníkové šetření; marketingová strategie; marketingový mix; zkušenostní test
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34134