Original title:
Zhodnocení marketingového mixu vybraného hotelu
Translated title:
Evaluation of Marketing Mix of a chosen Hotel
Authors:
Jedounová, Lucie ; Kovář, František (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá oblastí cestovního ruchu, část je věnována charakteristice služeb v cestovním ruchu a také hotelnictví. Podstatou práce je marketing v cestovním ruchu a službách, konkrétně v hotelnictví, kde je cílem zhodnotit jednotlivé části marketingového mixu u vybraného tříhvězdičkového hotelu a navrhnout možné změny, které by mohly zvýšit poptávku či přilákat novou klientelu.This thesis focuse on tourism, part of it focuse on characteristic of tourism services and hotel industry too. Substance of this work is marketing in tourism and tourism services, specifically in hotel industry, where the goal is evaluate every simple part of marketing mix by chosen three-stars hotel and propose possible changes which could increase demand or attract new clients.
Keywords:
Hotel industry; Marketing in hotel industry; Tourism; Tourism services; Cestovní ruch; Hotelnictví; Marketing v hotelnictví; Služby v cestovním ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34103