Original title:
Kvalita služeb ve vybraném kadeřnictví
Translated title:
Quality of services in hairdressing
Authors:
Klučarová, Pavlína ; Kořánová, Helena (advisor) ; Hůlová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo zjistit spokojenost zákazníků s kadeřnickými službami ve vybraném kadeřnictví na základě dotazníkového šetření, zhodnocení kvality poskytovaných služeb a navrhnutí možného zlepšení. V teoretické části práce jsou popsány přístupy managementu kvality. Dále je popisováno sedm nástrojů zlepšování a vysvětleny pojmy kvalita služeb a kvalita procesu. V praktické části je zpracovávána kvalita procesu vybraného kadeřnictví, dále ukázka vývojového diagramu a poslední část je věnována samotnému výzkumu. V závěru je shrnutí kladných a záporných stránek kadeřnictví s možností doporučení pro zlepšení.The aim of the study was to determine customer satisfaction with hairdresser services in selected based on a questionnaire survey, evaluation of service quality and suggestion for improvement. In the theoretical part of the thesis describes the approaches of quality management. It is also described seven instruments and explained improving service quality concepts and quality process. The practical part is processed on the selected process quality hairdressing, further demonstration of the flowchart and the last part is devoted to the research. The conclusion is a summary of the strengths and weaknesses hairdresser with recommendations for improvement.
Keywords:
hairdresser; quality management; quality of service; questionnaire; dotazník; kadeřnictví; kvalita služeb; management kvality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34090