Original title:
Příprava a vstup nového produktu České pošty na náš trh
Translated title:
Implementation of new product to the czech postal market
Authors:
Strnad, Jakub ; Postler, Milan (advisor) ; Rampas, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce má za cíl připravit návrh podoby a implementace nového produktu z oblasti balíkových služeb v prostředí České pošty a následně navrhnout jeho komunikační strategii. Východisko pro správné a efektivní navržení produktového námětu tvoří popis hlavních aspektů a principů fungování poštovního trhu v prostředí České republiky a podrobný monitoring a analýza domácí i světové konkurence na tomto trhu a zákaznická analýza. Ta tvoří společně se shrnutím základních teoretických přístupů k oboru marketing a komerční komunikace i východisko pro navržení komunikační strategie. Výsledky práce potvrdily, že nový navrhovaný produkt Předplacený balíkový obal je perspektivní službou, která může České poště pomoci v sílícím konkurenčním boji na poli expresní přepravy balíkových zásilek. Úspěch jejího zavedení bude do značné míry záviset na schopnosti České pošty efektivně informovat o novince zákazníky. Komunikační kampaň musí ovšem reflektovat odkaz předchozí kampaně "Velká balíková revoluce" a navazovat na něj.The aim of this thesis is to propose a design and implementation of a new product in the field of parcel services in the Czech Post and propose its communication strategy. The basis for correct and efficient product design theme consists of description of the main postal market aspects and principles in the Czech Republic and detailed monitoring and analysis of domestic and global competition and customer environment. This, together with a summary of the basic theoretical approaches to the field of marketing and commercial communication forms the basis for designing a communication strategy. Results of this work confirmed that the proposed new product "Předplacené balíkové obaly" is a promising service that could help the Czech Post in the growing competitiveness in the field of express parcel delivery. Succes of its implementation will largely depend on the ability of the Czech Post effectively inform customers. Communication campaign, however, must reflex and develop the previous link of the "Great Parcel Revolution ".
Keywords:
communication; Czech post; marketing; Prepaid parcels; product; komunikace; marketing; produkt; Předplacené obaly; Česká pošta
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33977