Název:
Ekonomika sprtovní akce
Překlad názvu:
Economy of sports events
Autoři:
Francke, Michal ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zpracovává téma ekonomiky sportovních akcí. Podrobněji jsou v praktické části popsány tři různé sportovní akce: Mácháčský pohodář, Jablonecký běh do pohody a Tygří skiatlon. Na každé z nich je názorně ukázána jedna ze specifických činností vedoucí k zorganizování středně velké sportovní akce (od 100 do 500 účastníků). Hlavním cílem práce je detailně poodhalit problematiku organizace, financování a propagace sportovní akce a tím poskytnout budoucím čtenářům návod pro uspořádání události podobného charakteru. Práce se podrobněji věnuje problematice organizace s pomocí projektového managementu, což umožňuje vhodně skloubit obsáhlý soubor činností. Dalším úkolem je analyzovat a vyhodnotit ekonomický dopad vybrané sportovní akce na region, ve kterém je pořádána. Výsledkem této analýzy nakonec bylo potvrzení hypotézy, že menší až středné velké sportovní akce, ve zkoumaném případě Mácháčský pohodář, mají relevantní ekonomický dopad na oblast, ve které jsou uspořádány. Za relevantní je v práci považován dopad o velikosti alespoň desetinásobku rozpočtu akce.This thesis deals with the topic of the economy of sports events. In The practical part describes three different sports events: Mácháčský pohodář, Jablonecký běh do pohody and Tygří skiatlon. On each of them is demonstrated one of the specific activities leading to the organization of medium-sized sports events (from 100 to 500 participants). The main goal is to reveal (in detail) the issue of the organization, financing and promotion of sports events and thus provide readers with guidance for future events of similar structure. The work is further discussed the issue how to organize the event with the aid of project management. The next task is to analyze and evaluate the economic impact of selected sports events to the region in which it is held. The result of this analysis was finally confirm the hypothesis that medium-sized sports events, in our case Mácháčský pohodář, have a relevant economic impact on the area in which they are organized.
Klíčová slova:
Ekonomické dopady; Organizace sportovní akce; Propagace; Sponzoring; Sportovní akce; Economict impact; Organization; Promotion; Sponsorship; Sport event
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33945