Original title:
Návštěvníci hradu Karlštejn a národní identita
Translated title:
Visitors of Karlštejn castle and national identity
Authors:
Holubová, Renáta ; Černá, Jitka (advisor) ; Kubů, Jaromír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Studie návštěvníků hradu Karlštejn si klade za cíl identifikovat sociodemografické profily českých návštěvníků hradu v rámci vedlejší sezóny, popsat zvažované alternativní způsoby trávení volného času, které jsou hradu Karlštejn konkurenční a v neposlední řadě zjistit spokojenost návštěvníků s jednotlivými oblastmi prohlídky hradu a okolí a asociace spojené s hradem Karlštejn v kontextu jeho úlohy v rámci národní identity. Data pro tuto studii byla získaná formou kvantitativního průzkumu trhu realizovaného v termínu od října 2011 do ledna 2012 na návštěvnících, kteří absolvovali prohlídku jednotlivých okruhů. Výsledky studie poslouží vedení hradu k nastavení obsahu komunikační kampaně a zlepšení poskytovaných služeb.The objective of Visitors of Karlštejn study is to identify socio-demographic profile of visitors of this particular Czech castle during the side-season, to describe considered alternatives to leisure time spending competing to Karlštejn castle and to find out satisfaction of visitors with individual areas of their visit of castle and surrounding. Also spontaneous association concerning Karlštejn is in our focus in terms of national identity. Data used for this study was collected by quantitative research methodology conducted during October 2011 to January 2012 among visitors after their tour route. Results of this study should help the castle management set content of communication campaign and improve provided services.
Keywords:
Karlštejn; market research; national identity; visitors; Karlštejn; marketingový výzkum; národní identita; návštěvníci
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33720