Original title:
Dílčí strategie podniku - ICT strategie
Translated title:
Partial Strategies of an Enterprise - ICT Strategy
Authors:
Vaněk, Jan ; Kovář, František (advisor) ; Kozák, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je strategická analýza a návrh dílčí ICT strategie velkoobchodní firmy K & V ELEKTRO a.s, zabývající se prodejem elektroinstalačního materiálu. V první části práce je teoreticky popsána strategická analýza firmy s rozdělením na externí analýzu, která zkoumá makro a mikro prostředí podniku, a interní analýzu, která hodnotí vnitřní prostředí a základní faktory fungování společnosti s výsledným stanovením jejích silných a slabých stránek. Následně je popsána tvorba strategie na úrovni podniku jako celku a detailní popis tvorby ICT strategie. Autor práce se pro zobrazení a vyhodnocení této strategické analýzy rozhodl využít metodu SWOT analýzy, kterou v této části také teoreticky vysvětluje. Dále je konkrétně představena zmiňovaná společnost a provedena její interní analýza. Praktická část práce je věnována analýzám, rozboru a hodnocení jednotlivých faktorů charakterizujících společnost, shrnutí do SWOT matice, vyvození závěrů a stanovení strategie. V poslední kapitole je provedeno závěrečné zhodnocení.The focus of this study is the Strategic analysis and the proposal of the partial ICT Strategy of the Trade and Distribution Company K&V Electro s.c. dealing with the sale of electro technical material. The first part is the strategic analysis theory divided to external analysis exploring macro and micro business space and the internal analysis assessing the internal company environment and basic factors of the company style of work resulting with strengths and weakness features of the business. The author decided to use the SWOT analysis method to describe and assess the strategic analysis and describes this method`s theory too. The particular presentation of the mentioned company followed together with the internal analysis. The practical part of the study deals with analysis, tests and assessment particular factors which characterised the company, resulted with the SWOT matrix and the development of the conclusions and the strategy choice determination. The last chapter contents the final assessment.
Keywords:
Company; ICT; IS; Strategy; ICT; IS; Podnik; Strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33647