Original title:
Komunikační strategie CK Adventura
Translated title:
Communication strategy of the travel agency Adventura
Authors:
Medunová, Helena ; Valentová, Jana (advisor) ; Dragula, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce je navrhnout reklamní kampaň pro cestovní kancelář Adventura. Práce obsahuje definici marketingu jako takového, marketingové komunikace a marketingu cestovního ruchu. Následuje analýza konkurence a jejího komunikačního chování, analýza cílové skupiny a její definování. Na to navazuje doporučený media mix s detailním rozpočtem.The main objective of the thesis is to outline an advertising campaign for the travel agency Adventura. The paper contains a description of marketing itself, marketing mix and marketing in tourism. Subsequently, it focuses on competitive analysis with competitors' communication behavior, an analysis of the target audience and its definition. The recommended media mix follows, including the detailed budget.
Keywords:
Adventura; advertising; communication; media; travel agency; Adventura; cestovní kancelář; komunikace; média; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16499