Original title:
Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům
Translated title:
The relation of visitors of destination to certified regional products
Authors:
Dudková, Veronika ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Mlejnková, Lena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce nejprve přibližuje mnohé pojmy z oblasti cestovního ruchu důležitých pro pochopení celé problematiky značení místních výrobků. Následně je pozornost věnována problematice regionálních značek. Popisuje pojem regionální značka, jaké přináší výhody, kdo stojí u vzniku myšlenky projektu značení Domácích výrobků, jak celý systém značení funguje apod. Cílem práce je zjištění povědomí o regionálních značkách mezi návštěvníky regionu Krkonoše formou vlastního průzkumu. Celou problematiku doplňují poznatky výrobců a prodejců certifikovaných produktů v závěru práce.The first part approximates many terms from the tourism that are important for understanding the whole problem of branding of local products. Second part explains the whole problem of local brands as the term local brand, what advantages brands bring, who is responsible for the branding and whom first idea of branding belong to, how the system of branding work etc. The purpose of diploma thesis finds out awareness of visitors of Krkonoše about the local branding. As form was used self prepaired checklist. The problem of local branding supplement knowledges of producers and sellers of certified products.
Keywords:
local brand; region Krkonoše; sustainable tourism; system of local branding; tourism; cestovní ruch; region Krkonoše; regionální značka; systém regionálního značení; udžitelný cestovní ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16497