Original title:
Využití Google Analytics v e-shopu
Translated title:
The Use of Google Analytics in an E-shop
Authors:
Jansa, Marek ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Gála, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na detailní popis nástroje webové analytiky Google Analytics a jeho využití při zvyšování návštěvnosti a konkurenceschopnosti e-shopu společnosti Dobrá vína s.r.o. Cílem práce je navrhnout taková opatření, která zvýší míru prodeje nabízených produktů. Opatření byla navržena pomocí průniku podrobné analýzy obsahu webu, technické analýzy webu a analýzy dat změřených pomocí nástroje Google Analytics a informací získaných z vizualizací těchto měření. Práce přináší aktualizované informace o nastavení nástroje Google Analytics po důležitých změnách a přechodu na asynchronní syntaxe, jež nejsou zatím v žádné jiné práci shrnuty. Přináší také vlastní pohled na využívání informací z Google Analytics za účelem zvýšení výkonnosti internetového podnikání. Práce nejdříve představuje webovou analytiku obecně, poté obecně samotný nástroj Google Analytics, popisuje jeho nastavení a možnosti úprav sledovacího kódu a nakonec předkládá informace o vizualizacích, které Google Analytics uživatelům poskytuje. V praktické části zkoumá web Dobrých vín z obsahové a technické stránky, věnuje se nastavení Google Analytics konkrétně pro tento web a poslední kapitoly analyzují data z Google Analytics získaná a navrhují kýžená opatření.This thesis is focused on detailed description of the Web analytics tool Google Analytics and its use in improving attendance and competitiveness of Dobra vína company's e-shop. The aim is to propose measures that will increase sales of offered products. The measures were designed combining the analysis of web content, technical analysis of the web and the data obtained using Google Analytics. The thesis provides updated information on setting up Google Analytics: important changes that had taken place recently among which the transition to asynchronous syntax. These haven't been yet summarized in any other similar work. It also brings its own perspective on the use of information from Google Analytics to improve the performance of Internet business. The thesis presents the web analytics and the tool Google Analytics in general; it describes the setup and customization of the tracking code and finally it provides a short guide on how to read the visualized data. In the practical part it explores the web content of the Dobra vína's site and its technical aspects, after this it presents the specific settings of Google Analytics for the site and the final chapters analyze the data obtained from Google Analytics and propose adequate measures to take.
Keywords:
conversion; e-commerce; e-shop; electronic commerce; Google; Google Analytics; increasing traffic; internet commerce; traffic analysis; traffic measurement; web analytics; web optimization; analýza návštěvnosti; e-commerce; e-shop; elektronické obchodování; Google; Google Analytics; internetové podnikání; konverze; měření návštěvnosti; optimalizace webu; webová analytika; zlepšování webu; zvyšování návštěvnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33462