Název:
Vnímání cause related marketingu českým spotřebitelem
Překlad názvu:
Perceptions of Cause Related Marketing by Czech Consumers
Autoři:
Kuncová, Veronika ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vnímáním cause related marketingu jako moderního nástroje komunikace, který umožňuje propojit zájmy komerční sféry s potřebami neziskového sektoru. Teoretická část představuje pojem cause related marketing a stanovuje jeho definici, mechanismy fungování a efekty, které přináší jednotlivým subjektům. Dále popisuje typické postoje spotřebitelů k tomuto konceptu a faktory, které jejich vztah vůči CRM ovlivňují. Vliv těchto faktorů ilustruje na příkladech ze zahraniční marketingové praxe. V praktické části se práce věnuje vlastnímu výzkumu vnímání cause related marketingu mladými českými spotřebiteli, kteří odpovídají charakteristikám tzv. Dětí tisíciletí. Po představení předchozích výzkumů na toto téma následují výsledky výzkumu, které analyzuje podle pohlaví a věku respondentů. Na závěr se věnuje srovnání vnímání českých a amerických spotřebitelů.This diploma thesis describes Cause Related Marketing as a modern communication tool which enables to link commercial business interests to the needs of the nonprofit sector. The theoretical part presents the term Cause Related Marketing and specifies its definition, mechanisms and effects it brings to individual subjects. It also describes typical consumer attitudes to the concept and factors that influence their relationship to CRM. The effect of these factors is presented on examples of foreign campaigns. The practical part describes research of consumer attitudes carried out among Czech Millennials. After presenting the findings of past research studies concerning this topic it continues with the results of the conducted research which are analyzed according to the sex and age of respondents. At the end contrasts between the perceptions of American and Czech consumers are studied.
Klíčová slova:
cause related marketing; děti tisíciletí; vnímání spotřebitelů; Cause Related Marketing; Consumer Perceptions; Millennials
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33422