Original title:
Srovnání reklamních systémů a vybrání nejvhodnější varianty pro "Pension 48"
Translated title:
Comparison advertising systems and selection of the best solution for "Pension 48"
Authors:
Kalous, Martin ; Vojíř, Stanislav (advisor) ; Chudán, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou internetové reklamy. Popisuje základní charakteristiky internetového marketingu, přehled chyb, kterých se začínající podnikatelé dopouštějí při formulování cílů. Rozebírá jednotlivé druhy reklam použitelných na internetu z hlediska funkčnosti, možnosti platby. Zároveň nabízí přehled reklamních systémů, které tyto druhy reklam poskytují. V souvislosti s reklamou se práce věnuje problému jejího blokování. Představeny jsou nejznámější systémy, které blokují reklamy, ale také metody, jak takové systémy obejít. Cílem práce je podat lidem, kteří chtějí investovat peníze do reklamy, relevantní informace o nabízených službách a pomoci jim vybrat si správný typ propagace pro své webové stránky. Podle předem daných kritérií ověřit vhodnost reklamy a reklamního systému na ubytovacím pensionu ve Špindlerově Mlýně. Součástí je představení vybraného reklamního systému Sklik, jeho funkcí, detailní postup při tvorbě kampaně a její optimalizace. Dále jsou naznačeny možnosti, jak stávající kampaň vylepšit.This work deals with internet advertising. Describes the basic characteristics of Internet marketing, survey errors that nascent entrepreneurs engage in formulating goals. Discusses the different types of advertising on the Internet usable in terms of functionality, payment options. It also offers an overview of advertising systems that provide these types of ads. In connection with advertising, the work deals with the problem of blocking. On show are the best known systems that block ads, but also ways to bypass such systems. The aim is to give people who want to invest money into advertising, relevant information about our services and help them choose the right type of promotion for your website. According to predefined criteria to verify the suitability of advertising and advertising system on the guesthouse accommodation in Spindleruv Mlyn. The performance is selected advertising system, its functions, a detailed procedure for creating the campaign and its optimization. The results presented show that the ad was chosen correctly. In addition, there are suggested ways to improve an existing campaign.
Keywords:
Adblock; advertising systems; blocking ads; contextual advertising; internet; marketing; online advertising; PPC; search engine marketing; SEM; adblock; blokování reklamy; internet; internetová reklama; kontextová reklama; marketing; PPC; reklama ve vyhledávačích; reklamní systémy; SEM
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33353