Original title:
Strategická analýza podniku
Translated title:
Strategic analysis of a company
Authors:
Janurová, Jana ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo vypracovat kompletní strategickou analýzu ve zvoleném podniku OREA Hotel Dvořák Tábor. Teoretická část se zabývá charakteristikou základních pojmů strategického řízení, strategií, podnikovou kulturou, externí a interní strategickou analýzou, SWOT analýzou a formulací strategie. Tato teoretická východiska jsou v praktické části aplikována na podnik. Vzhledem k tomu, že v současné době klesá poptávka po službách hotelu, což je způsobeno finanční krizí, je cílem navrhnout takovou strategii, která povede k udržení nebo v nejlepším případě ke zvýšení podílu na trhu.Aim of this thesis was to develop a complete strategic analysis of the selected company OREA Hotel Dvořák Tábor. The theoretical part deals with the characteristics of the basic concepts of strategic management, strategy, corporate culture, external and internal strategic analysis, SWOT analysis and strategy formulation. These theoretical foundations are applied to practical business. Since it is now declining demand for hotel services, due to financial crisis, the aim is to propose a strategy that will lead to the maintenance or at best, to increase market share.
Keywords:
analysis; competitive advantage; strategy; analýza; konkurenční výhoda; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16484