Original title:
Výzkum používání marketingových nástrojů v řízení firem
Translated title:
Inquiry into the Use of Marketing Tools in the Management of Firms
Authors:
Dočekalová, Jana ; Hesková, Marie (advisor) ; Čapek, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této diplomové práci je proveden marketingový výzkum ve vybraném souboru malých a středních firem. Výzkum se zabývá používanými marketingovými nástroji (především základním marketingovým mixem -- 4P) v řízení malých a středních podniků. Výsledky vlastního marketingového výzkumu jsou porovnány s výsledky marketingového výzkumu provedeného v letech 2004 a 2005 Ekonomicko-správní fakultou brněnské Masarykovy univerzity.In my dissertation I made a marketing research of group of small and middle sized companies. The research deals with common marketing instruments in running the small and middle sized companies (mainly basic marketing mix - 4P). The results of my own marketing research are compared with results of marketing research which was made in 2004 and 2005 by Faculty of Economics and Administration of Masaryk University of Brno.
Keywords:
marketing research; marketing tools; small and middle sized companies; malé a střední firmy; marketingové nástroje; marketingový mix; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16478