Original title:
Body image v reklamě
Translated title:
Body image in advertising
Authors:
Pořízová, Dana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá využitím současného trendu -- "vysněného" body image v reklamě pro podporu prodeje. Dále se snaží prokázat, zda a jak významně body image v reklamě diktuje standardy, touhy a chování v dnešní společnosti. Tato bakalářská práce ověřuje, zda si lidé uvědomují, jak body image používaný médii k propagaci je uměle vytvořený a snaží se zjistit, zda se i přesto lidé nechají tímto body image ovlivnit.This bachelor thesis deals with using the current trend -- "dream" body image in advertising in order to promote sales. In addition, it seeks to demonstrate whether and how that the body image dictates nowadays advertising standards, aspirations and behavior in today's society. This bachelor thesis further verifies whether people are aware of how body image used by the media is artificial and whether people let this body image affect their lifes and values.
Keywords:
advertising; body image; sales; body image; podpora prodeje; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16326