Original title:
Analýza postavení značky Volkswagen na trhu nových aut v ČR.
Translated title:
The analysis of positions of Volkswagen brand in the market of new cars in Czech Republic.
Authors:
Vorobev, Vitaly ; Kuncová, Martina (advisor) ; Skočdopolová, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je použití různých metod vícekriteriálního rozhodování v realitě, konkrétně zhodnocení postavení značky Volkswagen na trhu nových aut v ČR, jak si zde stojí v porovnání s ostatními konkurenčními producenty. Dalším cílem, bylo posloužit subjektům, kteří zamýšlí pořídit si auto. Úkolem bylo uspořádat auta v každé z 10 tríd podle výsledků jednotlivých metod. Zaměřil jsem se hlavně na auta značky Volkswagen. Ve své analýze používám metody WSA, TOPSIS a ELECTRE III. K výpočtům jsem využil MS Excel a program SANNA.The purpose of my thesis is use of various methods of multicriterial evaluation of alternatives in a reality, and particularly the estimation of positions of Volkswagen brand at the market of new cars in Czech Republic and which positions do they take in comparison with other carmakers. The following purpose was to help customers who are going to get to itself the car. The aim was to order cars in each of 10 classes on the basis of results of each method. For my analysis I use methods WSA, TOPSIS and ELECTRE III. For calculations I used MS Excel and program SANNA.
Keywords:
car; ELECTRE III; evaluation; multicriterial; TOPSIS; WSA; auto; ELECTRE III; rozhodování; TOPSIS; vícekriteriální; WSA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16322