Original title:
Komparace marketingové strategie společnosti Nestlé v České republice a v Latinské Americe
Translated title:
Komparace marketingové strategie společnosti Nestlé v České republice a v Latinské Americe
Authors:
Colmenárez García, Anna Carolina ; Král, Petr (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce srovnává marketingové strategie uplatňované společností Nestlé na českém a na latinskoamerickém trhu. Dále se orientuje na vlivy kultury na rozhodování nadnárodní společnosti a účinky ekonomického, politického, sociálního a kulturního prostředí na mezinárodní podnikání této firmy, zvláště v jejím marketingovém plánu.This thesis establishes a comparison between marketing strategies used by the transnational corporation Nestlé in the Czech and the Latin American market. Furthermore, it focuses on the cultural influences on the Nestlé's decision making process. It studies, as well, the effects of the economic, political, social and cultural environment on the international activities of this company, especially on its marketing plan.
Keywords:
Czech Republic; international marketing; Latin America; marketing strategies; Nestlé; Latinská Amerika; marketingové strategie; mezinárodní marketing; Nestlé; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16274