Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti Spojených arabských emirátů
Translated title:
Business and cultural differences of the United Arab Emirates
Authors:
Blažková, Tereza ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je využití znalostí obchodních a kulturních specifik k navázání a posílení obchodních vztahů českých exportérů se Spojenými arabskými emiráty. K dosažení tohoto cíle by měly napomoci následující čtyři kapitoly, do kterých je bakalářská práce členěna. První kapitola je věnována samotnému představení SAE. Druhá kapitola popisuje kulturní odlišnosti. Ve třetí kapitole se setkáme s rozdíly v oblasti obchodu a poslední kapitola obsahuje popis vstupu české společnosti na emirátský trh.The main goal of this bachelor labour is the usage of knowledges of cultural and business specifics for improving business ralations of czech exporters with the United Arab Emirates.We should reach this goal thanks four chapter, in which is this labour structured. The first chapter deals with the presentation of the UAE, the second one describes cultural differences. The next chapter is focused on the business specifics and the last one is about the penetration of the czech companies to the arabien market.
Keywords:
Business differences; Cultural differences; Penetration to the market; kulturní zvláštnosti; obchodní zláštnosti; vstup na arabský trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16214