Original title:
Přímý prodej jako alternativa nabídky
Translated title:
Direct selling as an alternative of supply
Authors:
Kmoníčková, Martina ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce analyzuje odvětví přímého prodeje jako alternativní nabídku zboží a služeb. Záměrem je seznámit čtenáře s možnostmi, které přímý prodej nabízí, a přinést informace o tom, jak je v současnosti vnímán, a úspěchy tohoto odvětví demonstrovat na jedné z vybraných firem. Práce obsahuje část teoretickou, která se zabývá definicí přímého prodeje, jeho výhodami a nevýhodami a představuje organizace, které se zabývají jeho podporou. Druhá, praktická část práce se věnuje konkrétní firmě, kterou je v tomto případě Amway Česká republika. Závěrem jsou shrnuty výsledky dotazníkové šetření, které prezentují mínění spotřebitelů využívajících přímý prodej.This work analyses direct selling as an alternative way of supply of goods and services. There are information about the possibilities of direct selling and the success of this branch is introduced on an elected firm. The first theoretic part contents definition of direct selling, its advantages and disadvantages and information about organization supporting this branch. The second part presents the particular firm, Amway Česká republika. The conclusion resumes the results of a questionnaire about opinions of consumers using direct selling.
Keywords:
Amway; direct selling; multilevel marketing; Amway; multilevel marketing; přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16134