Original title:
Marketingová strategie firmy poskytující služby
Translated title:
Marketing strategy of the company providing services
Authors:
Bürgerová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Golf Club Český Krumlov, nově vzniklé firmy podnikající v poskytování golfových služeb v turisticky vyhledávané lokalitě v Jižních Čechách nedaleko celosvětově známého historického města Český Krumlov. Cílem této práce je představit aktivity a fungování Golf Clubu Český Krumlov, analyzovat jeho marketingovou situaci a navrhnou možné změny této strategie. Tohoto cíle jsem dosáhla pomocí uplatnění různých marketingových analýz a provedením dotazníkového průzkumu mezi stávajícími zákazníky. Z výsledků těchto analýz jsem navrhla změny, které by mohly této firmě pomoci si udržet stávající zákazníky a přilákat více nových.This thesis focuses on the marketing strategy of Golf Club Český Krumlov, a newly established company, which deals with golf services in South Bohemia, a region attractive for tourism, including the world famous historical town of Český Krumlov. The goal of this thesis is to introduce the activities and operation of Golf Club Český Krumlov, to analyse its current marketing strategy, and to suggest possible changes to this strategy. I achieved this goal by applying various marketing analyses and by conducting survey among current customers. Based on results of these analyses, I suggested changes that could help this company to keep its current customers and attract new ones.
Keywords:
Golf; Marketing strategy; Services; Golf; Marketingová strategie; Služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16104