Original title:
Obchodní jednání s partnerem z Jižní Koreje
Translated title:
Business Negotiation with South Koreans
Authors:
Kabíčková, Anna ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou jednání s obchodním partnerem z Jižní Koreje. Jejím cílem je analyzovat faktory ovlivňující obchodní jednání, od všeobecných geograficko-historicko-politických specifik až po uvedení charakteristických kulturních a sociálních odlišností. Pochopení originality korejské národnosti a citlivé vnímání kulturních odlišností je nezbytnou podmínkou pro navázání perspektivních obchodních vztahů s touto zemí. Práce je rozdělena do čtyř částí: 1. Základní fakta o zemi, 2. Korejská kultura, 3. Obchodní jednání, 4. Srovnání obchodního jednání největších asijských obchodních partnerů. Základem úspěchu mezinárodního obchodního jednání je ochota naslouchat a porozumět názorům a jednotlivým úhlům pohledu. Bez této ochoty je prakticky nemožné dospět k efektivním výsledkům a oboustranné spokojenosti.The Bachelor Thesis is focused on business negotiation with South Koreans. The aim of the work is to analyze factors influencing business negotiating. There are issues from general geographic, historic and politic areas as well as social-cultural characteristics. Understanding of originality of Korean national specifics and sensitive perception of cultural differences is necessity for creation of perspective business partnership with this country. The work is divided into 4 parts: 1st Basic facts about country, 2nd Korean culture, 3rd Business negotiation, 4th Comparison of Korean business negotiation with the most powerful business partners. The fundament of successful International business negotiation is willingness to understand the partner's opinions and different points of view. Without this attitude is practically impossible to reach effective long-term business partnership and mutual satisfaction.
Keywords:
business ethics; business negotiation; business partner; South Korea; Etiketa; Jižní Korea; Obchodní jednání; Obchodní partner
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16103