Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti Afgánistánu
Translated title:
Business and cultural particularities of Afghanistan
Authors:
Lišková, Marta ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na předání základních informací o Afghánistánu, přiblížení kulturních zvyklostí a analyzování obchodních zvláštností, které v této zemi panují. Orientuje se také na zkušenosti českých firem s obchodním jednáním s afghánskými partnery.This work is focussed on presentation of basic information about Afghanistan, approximation of cultural conventions and analysis of business particularities of this country. It is oriented, as well, on experiences of czech companies in the business negotiation with afghan partners.
Keywords:
Afghanistan; business dealings; culture; Afghánistán; kultura; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16097