Original title:
Klamlivá reklama v nekalej súťaži
Translated title:
Delusive Advertisement in Unfair Competition
Authors:
Vazanová, Zuzana ; Hejda, Jan (advisor) ; Přibyl, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je vymedziť a ohraničiť hospodársku súťaž v rámci obchodného práva. Sústrediť poznatky o klamlivých praktikách využívaných v reklame, ktorými môže byť spotrebiteľ ovplyvniteľný. Vymedzenie ochranných prostriedkov proti nekalej reklame zo zameraním sa na spotrebiteľa. V práci sú obsiahnuté aj názorné príklady z praxe.Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.Objective of this article is to define and set bounds of the economic competition in the area of business law. Cummulate knowledge of unfair actions used in advertisement that may influence customer. Definition of protective tools against unfair competition with concentration on customers. The article includes also real examples used in practice.
Keywords:
advertisement; competitoin; consumer; false advertisement; unfair competition; hospodářska soutež; klamavá reklama; nekalá soutež; reklama; spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15971