Original title:
Zakladatelský plán
Translated title:
Business plan
Authors:
Parkhomenko, Victor ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Tyll, Ladislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je zpracovat zakladatelský plán, vytvořit reálnou představu fungováni hotelového komplexu a analyzovat problémy při realizaci projektu, a také jeho úspěšnost. Kvalitně zpracovaný zakladatelský projekt je jedním z klíčových faktorů pro úspěšné zahájení podnikatelské činnosti. Při zpracování finančních výsledků budu muset vzít na zřetel návaznost na obchodní plán, reálnost a vypovídající schopnost uváděných hodnot. Budoucí příjmy budu vypočítávat na základě odhadu předpokládaného odbytu, vytížení a průměrných cen. Východiskem pro mě především průzkum trhu. Ve svém podnikatelském záměru jsem se rozhodl na základě určitých vstupních informací (které jsou obsaženy v marketingovém plánu). Cílem samozřejmě je, aby se mi tato investice co nejdříve vrátila, to znamená mě hlavně bude zajímat doba návratnosti vloženého kapitálu který vložím do podnikání. Zakladatelský projekt se bude vztahovat na fiktivní hotel "t-terrace" který se nachází na ostrově Phuket (Thajsko). Tata práce je rozdělená na dvě části: teoretickou, a praktickou. Tento guesthouse bude založen mnou, a vznikne 1.07.2009.The goal of my work is to process the business plan, to create a fair picture of the hotel complex and analyze the advantages and disadvantages of the project. Quality processing of the founding project is one of the key factors for the successful establishing of the business. While processing of the results I have to take into account the continuity of the business plan, realistic and meaningful ability to put values. Future revenues will be calculated on the basis of an estimate sales, utilization and average prices. The meaningful point for me is mainly market research. In its business plan I decided on the basis of certain input information (that are included in the marketing plan). The aim of course is to return my financial funds as soon as possible, which means I will be mainly interested in the period of return on capital wich put into the business. The work project will apply for a fictitious hotel "t-terrace" which is located on the island of Phuket (Thailand). That work is divided into two parts: theoretical and practical. The guesthouse will be build by me, in 1.07.2009.
Keywords:
''t-terrace'' guesthouse; Businass plan; Year of set up 2009; ''t-terrace'' hotel; rok založení 2009; Zakladatelský plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15879