Název:
Inspirace z díla F. M. Dostojevského pro výchovu
Překlad názvu:
Inspiration from the works of F. Dostoyevsky for Education
Autoři:
ČERMÁK, Jaromír Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá filosofií výchovy jako takovou a přínosem, jaký měla díla F. M. Dostojevského pro daný obor. Objasňuje, jaké události měly zásadní význam na tvorbu autora. Teoreticky řeší, které prvky se v dílech opakují, jaký je jejich specifický význam a jak zapadají do kontextu. Upozorňuje na sociální experimenty, které Dostojevský se svými hrdiny provádí. Všímá si, k čemu takové sociální experimenty vedou. Na základě popsaných osudů se snaží stanovit body, které by si měl po přečtení Dostojevského románů čtenář uvědomit a obohatit jimi svoje pedagogické postoje.The work deals with the Philosophy of Education as a benefit and what work was Dostoyevsky for the field. It explains what events were crucial for the creation of the author. In theory way addresses what elements are repeated in the works, what is their specific meaning and how they fit into the context. Attention to social experiments that Dostoyevsky made with their heroes. Pays attention to what such social experiments lead. Based on the described trying to determine the fate of points which the reader should after reading Dostoyevsky's novels, recognize and enhance teaching with their positions.
Klíčová slova:
Bratři Karamazovi; Běsi; Dostojevský; filosofie výchovy; Idiot; rozbor děl; Zločin a trest; Zápisky z podzemí; analysis works; Crime and Punishment; Demons; Fyodor Dostoyevsky; Notes from Underground; Philosophy od Education; The Brothers Karamazov; The Idiot Citace: ČERMÁK, Jaromír. Inspirace z díla F. M. Dostojevského pro výchovu. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25393