Original title:
Corporate identity a corporate image značky PRIM
Translated title:
Corporate identity and corporate image of PRIM
Authors:
Janečková, Barbora ; Postler, Milan (advisor) ; Prokop, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Corporate identity a corporate image značky PRIM se zabývá analýzou současné pozice značky PRIM na trhu náramkových hodinek v ČR se zaměřením na prvky její firemní identity a strategii jejího řízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmů firemní identita, firemní image, otázkou strategického plánování a strategického řízení značky. Praktická část obsahuje představení firmy ELTON, rozbor českého trhu hodinek včetně popisu českého zákazníka. Důkladně se pak zabývá hodnocením jednotlivých prvků firemní identity značky PRIM a strategií jejího řízení. Závěr práce je věnován souhrnu mých vlastních návrhů na zlepšení současné strategie značky a zamyšlení se nad možnostmi její expanze na zahraniční trh.The master thesis named "Corporate identity and corporate image of PRIM" analyses the current position of brand PRIM on the watch market in the Czech Republic whereas the main focus is on the description of its corporate identity elements and the brand management strategy. The thesis consists of two main parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of corporate identity, corporate image, as well as strategic planning and strategic brand management. The practical part comprises of the ELTON firm's presentation and analysis of the Czech watch market including the description of typical Czech customer. The major attention is paid to the evaluation of PRIM's corporate identity elements and its strategic brand management. At the end of the practical part, there is a presentation of my own proposals for possible improvements of the current brand strategy and consideration of the possibility of expansion into the foreign market.
Keywords:
corporate identity; repositioning; strategic brand management; firemní identita; repositioning; strategické řízení značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15749