Original title:
Udržitelnost jako strategie v zahraničním obchodě
Translated title:
Sustainability as an international business strategy
Authors:
Hon, Kryštof ; Taušer, Josef (advisor) ; Bajer, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce obhajuje hypotézu přechodu k udržitelnému rozvoji skrze využití manažerských a marketingových postupů v podmínkách svobodného trhu. Základní myšlenkou je využití změny preferencí spotřebitele ve prospěch šetrných výrobků jako obchodní příležitosti.This thesis defends a hypothesis of transition towards sustainable development through the use of management and marketing tools within free market conditions. The main idea is the use of changing consumer preferences in favour of nature friendly products as a business opportunity.
Keywords:
Change Management; International Marketing; Sustainability; Sustainable development; Management změny; Mezinárodní marketing; Udržitelnost; Udržitelný rozvoj
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15718