Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti Etiopie
Translated title:
Cultural and business particularity of Ethiopia
Authors:
Licková, Ivana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o kulturních charakteristikách Etiopie, které ovlivňují chování Etiopů. První část obsahuje základní informace o zemi. Další kapitola se zabývá konkrétními kulturními znaky, odlišnostmi a doporučeními. Dále práce hodnotí vliv kulturních rozdílů na průběh obchodního jednání. Součástí jsou rovněž rady pro úspěšný výsledek obchodu.Bachelor thesis deals with cultural and business particularity, which influences the behaviour of Ethiopians. The first part contains basic information about country. Next chapter is concerned with cultural characteristics, differences and recommendations. Last section values impact of cultural contrasts on course of dealing. Advices to business agents are included as well.
Keywords:
business particularity; cultural particularity; international trade; kulturní zvláštnosti; mezinárodní obchod; obchodní zláštnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15704