Original title:
Metody přímého prodeje literatury
Translated title:
The methods of direct sales of literature
Authors:
Hapáková, Michala ; Tyslová, Irena (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má bakalářská práce je zaměřena na přímý prodej jako specifický způsob podnikání. Cílem práce je analýza nakladatelské společnosti Southwestern, která se zabývá přímým prodejem naučné literatury a zjištění, jakým způsobem společnost funguje a reaguje na klesající poptávku po tištěných publikacích. Teoretická část je věnována historii přímého prodeje a specifikám role prodejce podle dostupné literatury a údajů. Tato část zahrnuje i osobní prodej jako součást marketingového mixu. Teoretickou část uzavírá popis různých odvětví literatury. Hlavním předmětem praktické části je představení společnosti Southwestern a jejího letního programu pro studenty. Jsou zde popsány metody prodeje, které společnost pro distribuci literatury používá, vývoj produktového portfolia a motivace studentů k výběru této letní práce. Na závěr shrnuji zjištěné poznatky o situaci společnosti na trhu a předkládám výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na motivaci studentů k výběru role prodejce.My bachelor thesis is focused on describing direct sales as a specific method of running a business. The main purpose of the thesis is to analyze the publishing company called Southwestern, which has been using this method to distribute educational literature, and find out how the company reacts to decreasing demand after printed books. The theoretical part is devoted to history of direct sales and role of a succesful salesman. This part also contains the description of marketing mix and different types of literature. The analytical part is about the Southwestern company and its summer business program for students. This part describes the company's method of distributing its products, development of product portfolio, and the way students are motivated to choose this summer job. In the conclusion, I sum up the situation of Southwestern company on the market and I introduce the results of questionnaire, which is focused on facts that motivates students to choose the role of a salesman.
Keywords:
Direct sales; educational literature; motivation; role of a salesman; Southwestern company; motivace; Přímý prodej; role prodejce; společnost Southwestern; vzdělávací literatura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33207