Název:
Marketingový význam body image
Překlad názvu:
Meaning of Body Image in Marketing
Autoři:
Tarbajová, Viera ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca je rozdelená do dvoch častí. V prvej časti sú vymedzené základné pojmy, ktoré s témou práce úzko súvisia. Prvá kapitola obsahuje definíciu a historický vývoj body image. Následne sa práca venuje marketingovej komunikácií. Bližšie sa zameriava na reklamu a v súvislosti s ňou na efektivitu a psychológiu reklamy. V rámci tejto kapitoly sú taktiež popísané média a ich vplyv na vnímanie ideálu krásy. Druhá časť diplomovej práce je zameraná na praktickú, analytickú činnosť. V rámci tejto časti je opísaný teoretický základ a praktické použitie obsahovej analýzy ako i metódy dotazovania. V závere práca zoznamuje čitateľa s výsledkami obsahovej analýzy a dotazníkového šetrenia.Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou vymezeny základní pojmy, které s tématem práce úzce souvisí. První kapitla obsahuje definici a historický vývoj body iamge. Následně se práce věnuje marketinhové komunikaci. Bliže se zaměřuje na reklamu a v souvislosti s ní na efektivitu a psychologii reklamy. V rámci této kapitoly taktéž popisuje média a jejich vliv na vnímání ideálu krásy. Druhá část diplomové práce je zaměřená na praktickou, analytickou čínnost. V rámci této části je popsaný teoretický základ a praktické použití obsahové analýzy, včetně metody dotazování. V závěru práce je čtenář seznámen s výsledky obsahové analýzy a dotazníkového šetření.The diploma thesis is divided into two parts. The first part includes the delineation of basic terms, needful for a further work. The first chapter offers a definition and an evaluation of a historical development of a body image. Subsequently, the work is concerned with a marketing communication. It offers an inspection of a phenomenon of advertisement, its effectivity on addresses and a psychological insight encompased within the field of advertising. The chapter also includes the description of media and their respective influences on the perception of a beauty ideal. The second part of the thesis is oriented towards a practical, analytical activity. The description of a theoretical base as well as a practical use of a content analysis and implied methods are the points of the chapter's departure. The conclusion part of the work provides the readers with conclusions of the content analysis and a questionnaire results.
Klíčová slova:
Body Image; Dotazníkové šetrení; Marketing; Media; Obsahová analýza; Reklama; Advertising; Body Image; Coontent analysis; Marketing; Marketing communication; Media; Questionnaire results
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15665