Název:
Vnímání reklamy na sociální síti Facebook
Překlad názvu:
Perception of advertisement on social network Facebook
Autoři:
Brejcha, Jan ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřená na reklamu na sociální síti Facebook. Cílem práce je prozkoumat, jak uživatelé Facebooku vnímají různé druhy reklamy, které se na Facebooku vyskytují a provést porovnání v závislosti k reklamě jinde na internetu. V první části práce jsou charakterizovány druhy internetové reklamy a sociální sítě. Dále jsou popsány možné druhy reklamy na Facebooku, které se na této sociální síti objevují a jsou k nim přiřazeny ekvivalenty jinde na internetu. Druhá část práce je věnována sestavení dotazníku a následnému vyhodnocení a prezentaci výsledků. Přínosem této práce je zjištění, jak uživatelé vnímají reklamu na Facebooku v porovnání s reklamou jinde na internetu. Dále získání preferencí uživatelů na jednotlivé druhy reklamy jak na facebooku, tak na internetu. Na základě výsledků preferencí je dáno doporučení jaké typy reklamy používat, vzhledem k jejich pozitivnímu vnímání uživateli.This thesis is focused on advertising on social network Facebook. The aim of this thesis is to explore how Facebook users perceive different types of ads that appear on Facebook and to make comparisons in relation to advertising elsewhere on the Internet. In the first part of this thesis, different types of Internet advertising and social networks are characterized. Further there are described possible kinds of advertising on Facebook which appear on this social network and equivalents of the Internet advertising are assigned to them. The second part is devoted to the preparation of the questionnaire and subsequent evaluation and presentation of results. The benefit of this work is to determine how users perceive advertising on Facebook in comparison with the advertising elsewhere on the Internet. The aim is also to obtain user preferences for particular types of advertising both on Facebook and on the Internet. Based on the results of the preferences, a recommendation of what types of advertising should be used due to their positive perception of the user is given.
Klíčová slova:
Facebook; Internetová reklama; Sociální sítě; Facebook; Internet Advertisement; Social networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33024